1. Hoe werkt de wachtrij?

Als je bij ons een account aanmaakt, en je woont op een postcode die binnen ons bezorggebied valt, dan komen we natuurlijk het liefst de volgende dag al bij je langs.

Toch kom je eerst even in de wachtrij. Dat doen we zodat we met kleine stapjes kunnen uitbreiden en iedereen altijd de allerbeste service krijgt. Gelukkig geldt: eenmaal erbij, nooit meer in de rij!

2. Hoe plaats ik een bestelling?

Zodra je toegang hebt tot de app, kun je beginnen met boodschappen doen. De Picnic-app is een volledige supermarkt, waar je rustig kunt rondkijken. Met één tik plaats je producten in je winkelmandje.

Heb je alles gevonden? Ga dan naar je winkelmandje. Kies een bezorgmoment en reken simpel af met iDEAL. Op de bezorgdag laten we je tot op de minuut nauwkeurig weten hoe laat we bij je zijn en neem je de boodschappen in ontvangst van onze bezorger. Klaar!

3. Wat zijn de bezorgtijden?

Net als de melkboer vroeger zijn we op vaste momenten in je buurt. In je winkelmandje kun je per dag zien op welk uur we in jouw wijk komen. Je kiest zelf een moment dat jou uitkomt.

Op de ochtend van de bezorging ontvang je een berichtje met een exacter bezorgmoment (op 20 minuten nauwkeurig). En zodra we met ons elektrische wagentje vanaf onze lokale hub vertrekken naar jouw huis, krijg je een nog sms’je of pushbericht. Vanaf dan kun je onze bezorger live volgen op de boodschappenradar in de app en weet je tot op de minuut precies hoe laat we bij je aanbellen.

Dankzij de vaste bezorgmomenten kunnen we de meest efficiënte route door iedere wijk rijden. Zo kunnen we onze bezorging gratis houden en zijn we eigenlijk altijd op tijd :)

4. Zijn er nog extra kosten waar ik rekening mee moet houden?

Nee hoor! Je betaalt bij ons nooit bezorgkosten of andere administratieve kosten. Alle prijzen die je in de app ziet zijn inclusief btw, dus je weet altijd waar je aan toe bent. Het bedrag in het winkelmandje is exact het bedrag dat je afrekent.

We hanteren een minimaal bestelbedrag van 25 euro en bezorgen je boodschappen dan altijd helemaal gratis!

5. Is het de bedoeling om fooi te geven aan de bezorger?

Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Gratis bezorging is en blijft gratis bezorging, dus onze bezorgers rekenen nergens op. Mocht je toch vinden dat hij of zij een extraatje verdient, dan ben je natuurlijk vrij om iets te geven.

6. Is er een minimaal bestelbedrag?

Ja, vanaf 25 euro kun je bij ons bestellen. Zo kun je heel makkelijk meerdere keren per week je boodschappen thuis laten bezorgen. Handig voor je versproducten. Bezorging is altijd gratis!

7. Hoe betaal ik voor mijn boodschappen?

Je kunt in onze app heel veilig en simpel betalen via iDEAL. Je krijgt automatisch de optie om via internetbankieren in de browser van je telefoon of tablet te betalen. Of via de bankieren-app van jouw bank, mocht je die hebben gedownload.

8. Tot hoe laat kan ik mijn bestelling voor morgen nog plaatsen?

Wil je morgen je boodschappen in huis hebben? Plaats dan je bestelling vandaag vóór 22.00 uur. Zorg ervoor dat je om 22.00 uur klaar bent met de betaling, anders ben je misschien net te laat.

9. Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen?

Het is helaas nog niet mogelijk om een bestelling die je al betaald hebt nog te wijzigen. We kunnen na betaling het bezorgmoment niet aanpassen en geen producten meer toevoegen. Controleer dus altijd goed of je het juiste bezorgmoment hebt gekozen en of alles wat je nodig hebt in je winkelmandje zit.

Kan ik mijn geplaatste bestelling wel annuleren?

De bestelling die je hebt geplaatst en betaald, kun je natuurlijk wel annuleren. Dit kan tot 22.00 uur de dag voor bezorging. Je kunt dit zelf doen in de app, onder het kopje ‘Lopende bestelling’.

10. Kan ik de bezorgtasjes van Picnic ook weer inleveren?

Jazeker! Als je wilt, nemen we de plastic bezorgtasjes de volgende keer gewoon weer mee terug. Zelfs de verpakkingen die om je boodschappen zitten, mag je weer bij de bezorger inleveren. Wij zorgen ervoor dat al het plastic netjes wordt gerecycled.

11. Kan ik statiegeldflessen mee terug geven?

Ja graag! We nemen bijna alle soorten statiegeldflessen weer mee terug. Geef ze bij de volgende bestelling mee aan de bezorger en wij maken het statiegeld over naar je rekening.

Weet je niet zeker of jouw flessen kunnen worden ingeleverd? Check het statiegeld-etiket op de fles of vraag het aan de bezorger.

Zodra je de flessen hebt ingeleverd, zorgt de bezorger ervoor dat ons systeem het aantal flessen goed verwerkt. Het statiegeld maken we automatisch over naar de rekening waar je mee hebt betaald.

12. Krijg ik een pakbon bij de bezorging?

Om het milieu te sparen werken wij niet met papieren bonnen. Wel sturen we je altijd een e-mail met de bevestiging van je bestelling. Die kun je altijd uitprinten, als je wilt.

Ook vind je in de app een overzicht van al je bestelde producten, onder het kopje ‘Lopende bestelling’. Dat overzicht blijft tot 20.00 uur de dag na bezorging staan.

13. Wat als ik niet thuis ben als de bezorger aanbelt?

Weet je van tevoren dat je toch niet thuis bent op het moment van bezorging? Stuur ons een berichtje via Whatsapp, dan zoeken we samen een goede oplossing.

Ben je onverhoopt niet thuis? Dan nemen we de boodschappen weer mee naar de lokale hub. Je kunt ze dan dezelfde avond of de volgende dag nog bij ons ophalen. Neem even contact met ons op voor de adresgegevens.

14. Hoe kan ik (actie)producten uit mijn winkelmandje verwijderen?

Dit kan op drie manieren:

  1. Druk in je winkelmandje op het aantal bij het product dat je wilt verwijderen. Verwijder het product met het minteken (“-“)
  2. Veeg het product naar links in je winkelmandje. Er verschijnt dan een verwijderknop. Druk op verwijderen en het product is weg.
  3. Wil je de hele inhoud van je winkelmandje verwijderen? Druk dan op de drie witte puntjes rechtsboven in je winkelmandje en kies ‘Winkelmandje legen’.

15. Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?

Op werkdagen zijn we bereikbaar van 9.00 tot 23.00 uur. Op zaterdag zitten we van 11.00 tot 23.00 uur voor je klaar en op zondag van 14.00 tot 23.00 uur.

Je kunt heel simpel contact met ons opnemen door op de icoontjes (telefoon, e-mail, WhatsApp) te klikken in de app. Deze vind je door linksboven op de drie witte streepjes te drukken. Als je ons een berichtje stuurt, doen we ons best zo snel mogelijk te antwoorden.

16. Waar kan ik terecht met een klacht?

Heb je een klacht? Dat vinden we heel vervelend. We willen dan ook heel graag weten wat er aan de hand is. Zo kunnen we onze service steeds verder verbeteren.

Stuur je klacht per e-mail naar service@picnic.nl of stuur een berichtje via WhatsApp. Dan zoeken we zo snel mogelijk samen een oplossing.

17. Ik heb een suggestie voor een nieuw product in het assortiment. Hoe geef ik dat door?

Tips zijn meer dan welkom! We staan er altijd voor open om ons assortiment te verbeteren. Geef je suggestie door via de app. Aan het eind van iedere productcategorie, of als je een product hebt gezocht, zie je de knop ‘Mis je iets?’ Druk erop en je kunt je suggestie intypen.

Wij bekijken iedere tip die binnenkomt. Als we zien dat meer klanten hetzelfde product hebben aangevraagd, doen we ons best om het product toe te voegen. We houden je op de hoogte van jouw aanvraag.

18. Hoe zit het met de kwaliteitsgarantie op de producten die ik heb besteld?

Is er iets mis met een product dat je hebt ontvangen? Dat vinden we heel vervelend. Stuur ons een berichtje of bel ons even, dan maken we het graag goed met je door het product te vergoeden.

Heb je er een foto van? Het helpt altijd als je deze meestuurt. Dan kunnen we beter zien wat de oorzaak is en gaan we ons uiterste best doen om te voorkomen dat het nog eens gebeurt.

19. Hoe lang zijn acties geldig?

Onze reguliere acties gaan van start op maandag en zijn geldig tot en met de zondag daarop. Je profiteert van de actie als je in de actieperiode het product bestelt en afrekent. Wil je het naadje van de kous weten? Bekijk dan onze volledige spelregels

20. Hoe kan ik zien wat de ingrediënten van een product zijn?

Alle informatie over ingrediënten staat op de productpagina. Die vind je via de ‘i’ links onderaan op iedere productfoto. Heb je vragen hierover? Laat het ons dan weten!

21. Hoe weet ik of de producten vers zijn?

Al onze dagverse producten hebben een versheidsgarantie. Op de foto van elk versproduct staat een groen logo. Daarin staat precies hoe lang een product minimaal nog vers is, nadat het bij jou thuisbezorgd is.

22. Hoe weet ik of jullie producten inderdaad de laagste prijs hebben?

Om de laagste prijs te kunnen garanderen, vergelijken we onze prijzen elke nacht met de online prijzen van de grootste landelijke supermarkten. Als we zien dat een product bij een andere supermarkt goedkoper is, dan passen we automatisch de prijs aan.

Wil je weten hoe dat precies werkt? Bekijk dan onze spelregels.

23. Hoe zit het met mijn herroepingsrecht?

Heb je een bestelling geplaatst, maar wil je die toch niet ontvangen? Dan kun je tot 22.00 uur de dag voor de bezorging jouw bestelling nog annuleren.

Na dat moment is het helaas niet meer mogelijk je bestelling te annuleren. Wel heb je het recht om producten die je niet wilt hebben naar ons te retourneren. Je kunt het artikel dan mee teruggeven aan de bezorger (bij je volgende bestelling).

Zodra wij het product retour hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag terug. Dat doen we op de rekening waarmee de laatste bestelling is betaald.

Helaas is het vanwege de beperkte houdbaarheid niet mogelijk om verse producten te retourneren. Onder verse producten vallen onder andere: vlees, vis, groente, fruit, diepvriesproducten, zuivel en kaas.

Uiteraard mag je houdbare producten met een lange houdbaarheidsdatum en non-foodproducten wel aan ons teruggeven. Je hebt hier 30 dagen de tijd voor.

Stuur van tevoren even een berichtje als je een product wilt retourneren. Dan kunnen we de bezorger er nog even aan herinneren.

24. Zijn mijn gegevens veilig bij jullie?

Vanzelfsprekend! Je kunt er altijd van uitgaan dat we jouw gegevens – zoals je adres, e-mailadres en telefoonnummer – uitsluitend gebruiken voor onze dienst.

Met die gegevens kunnen we je bijvoorbeeld op de hoogte houden van jouw aanmelding of de bezorging. We zullen je gegevens nooit verstrekken aan derde partijen en gaan vertrouwelijk om met je gegevens in e-mails en andere berichten naar jou toe.

Het wachtwoord dat je invult, is geheim en alleen voor jou. Zorg ervoor dat je dit wachtwoord niet deelt met andere mensen.

Wachtwoord vergeten? Je kunt heel simpel een nieuw wachtwoord aanmaken via de app door op de inlogpagina te kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten’. Het wachtwoord dat je kiest is privé en wordt niet in onze database opgeslagen.

25. Mag iemand onder de 18 jaar een bestelling aannemen?

Natuurlijk! Als je oud genoeg bent om de deur open te doen mag je ook boodschappen in ontvangst nemen :) Waar je wel rekening mee moet houden, is dat wij geen alcohol mogen afgeven aan minderjarigen. Dat is wettelijk zo bepaald. Bij twijfel kan de bezorger vragen om een identiteitsbewijs.

Is er op het moment van bezorgen niemand thuis aan wie we je boodschappen kunnen of mogen overhandigen? Dan komen we – als het even kan – later in de bezorgronde nog een keer terug. En anders nemen we de boodschappen mee terug naar de lokale hub, waar je ze kunt ophalen.